Konumuz Off-White gibi markaların yaptığı ve yüzlerce euro'ya satılan ve kabul edelim bu salgın sırasında yok satan maskeler değil tabii ki... Ya da değerli taşlarla işlenen işlenen 10 binlerce dolara mal olan süslü maske trendi de değil bahsettiğimiz... Yıllar boyunca moda dünyasında egemen olan modaevleri ve ünlü tasarımcılar bu virüs salgınıyla beraber tam bir seferberlik ilan etti. Gucci salgının ortadan kaldırılması için 2 milyon euro bağışladı, Valentino ve Balmain'in bağlı bulunduğu Mayhoola Grubu da salgınla mücadele için 2 milyon euro bağışladı. Burberry aşı üzerine çalışan farklı hastane ve bilim kurumlarına yüzbinlerce sterlinlik bağış yaptı. Dolce&Gabbana İtalyan üniversitelerine aşı üzerinde çalışmaları için bağışta bulundu. Donatella Versace kişisel olarak 200 bin euro, Ralph Lauren de 10 milyon dolarlık bağışta bulundu. Ancak dev firmalar bununla da yetinmedi... Haute couture kıyafet dikenler şimdi doktorlar için kıyafet ve önlük dikiyor. Sağlık görevlileri ve hastaneler için maskeler üretiyor. Yüzlerce euro'ya parfüm satanlar şu an sadece el dezenfektanları üretiyor. Bakın koronavirüs ile mücadelede kim neler yapıyor…
TÜRK GİYİM MARKALARI GÜNDE 1 MİLYON MASKE ÜRETİYOR
Türkiye'de de salgına karşı meslek birlikleri ve bakanlıklar birer birer sağlık çalışanları için kıyafet ve maske tedarik etmek için çalışmalara başladı. Bunlardan biri İHKİB (İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçılar Birliği). İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi) ve Sağlık Bakanlığı ile ortak bir çalışmaya başladıklarını anlattı. İhracat ağırlıklı çalışan yaklaşık 15 firmanın nisan ayıyla birlikte günde yaklaşık 1 milyon adet maske üreteceğini açıkladı.
Ayrıca İTKİB üyeleri tarafından temin edilen özel maske kumaşları büyük markaların atölyelerinde dikiliyor. Maskelerin üretim süreçlerine Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı kız meslek liselerinin öğrencileri de katkıda bulunuyor. adl, bu kapsamda 50 bin adet maske üretimine başladı.
Vakko Sağlık Bakanlığı ile iletişim kurarak üretim bölümünün bir kısmını maske üretimine açtı.
Kiğılı ise sağlık çalışanlarının temel giyim ihtiyaçlarını içeren ürünleri hastanelere teslim etmeye başladı.
FLO, iki tır ayakkabıyı Sağlık Bakanlığı aracılığıyla sağlık çalışanlarına ulaştırdı.
Koton, sağlık çalışanları için özel destek kolileri hazırlayıp hastanelere gönderdi.
LCW yüksek miktarda maske üreten firmalar arasında. Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel derneğin 1 milyon lira bağış yaptığını açıkladı. Ayrıca dernek çatısı altında bulunan firmaların her birinin kendi bünyelerinde yardım çalışmalarına katkıda bulunuyor.
BURBERRY
İngiliz modaevi, yıllardır trençkotlarını imal ettiği Yorkshire'daki fabrikasını tamamen sağlık çalışanlarının ve hastaların hizmetine sundu. Fabrikada bir yandan doktorlar ve sağlık görevlileri için giyecek üretiliyor bir yandan da maske üretimi yapılıyor. Burberry kısa süre içinde 100 binden fazla maskeyi İngiliz hastanelerine gönderdiğini açıkladı.
LVMH
Bünyesinde Dior, Givenchy, Louis Vuitton gibi dünya devlerini bulunduran grup, tüm parfüm ve makyaj üretim tesisini Fransız hastanelerine dezenfektan üretmek amacıyla kullanıyor.
SAINT LAUREN
Ünlü Fransız modaevi, bağlı bulunduğu Kering Grubu'yla ortak hareket ediyor. Bir yandan Saint Laurent'nin tesislerinde maske üretimine başlayan grup bir yandan da Çin'de 3 milyon adet maske yaptırdı.
CHANEL
Fransa dendiğinde akla gelen ilk modaevlerinden biri olan Chanel, üretim hatlarından düzenli olarak maske üretilmesini sağladı.
GUCCI
Çin, İtalya ve Fransa'da üretim tesisleri bulunan Kering Grubu'nun göz bebeği Gucci maddi yardımın yanı sıra sağlık görevlileri ve doktorlar için 1 milyondan fazla maske ve kıyafet üretti.
BULGARI
Tüm kozmetik ve parfüm üretim tesisini tamamen el dezenfektanı üretmeye ayıran Bulgari, lüks mücevher ve saatleriyle biliniyor.
PRADA
Milano'nun en büyük iki hastanesi için yoğun bakım ünitesi bağışında bulunan Prada aralıksız olarak maske ve sağlık görevlileri için kıyafet üretiyor. Şu ana kadar Prada 110 bin maske ve 80 bin giysi ürettiğini açıkladı.
DIOR
Dior, Rédon'daki Baby Dior atölyelerini gönüllülük esasına dayalı olarak maske üretmek üzere yeniden açtı. Dior terzileri bir zamanlar haute couture kıyafetler dikerken şimdi atölyelerde aralıksız olarak maske dikiyor.
ARMANI
Modaevinin İtalya'daki tüm üretim tesisleri aralıksız olarak hastane görevlileri için tek kullanımlık kıyafet üretiyor. İtalya'nın en büyük dört hastanesi için 1.25 milyon euro bağışta bulunan Armani, 750 bin euro'luk yeni bir bağış pakedi daha açıkladı.
RALPH LAUREN
Salgına karşı en büyük maddi yardımlardan birini yapan Ralph Lauren bununla da yetinmedi ve üretim tesislerinde kısa süre içinde 250 bin maske ve sağlık görevlileri için 25 bin kıyafet üretti.
***
Tasarımcılar TikTok'a sardı
Z jenerasyonuna mensup değilseniz yani 1997- 2012 yılları arasında doğmamışsanız TikTok'tan habersiz olmanız son derece normal... Bugüne kadar henüz 20'li yaşlarını bile görmeyenlerin ağırlıklı olarak kullandığı bu mini video klip paylaşım platformu tüm dünyayı saran virüs salgının ardından tabir uygunsa bir patlama yaşıyor. Hem de bu patlama öyle böyle değil... Bu platforma bugüne kadar son derece mesafeli yaklaşan moda dünyasına da yön veren isimler geçtiğimiz hafta TikTok'da ilk kliplerini yayınladı.
Ünlü tasarımcılar Simon Porte Jacquemus, Balmain'in kreatif direktörü Olivier Rousteing bu isimler arasında en dikkat çekenler.
Young Emperors isimli hesap ise her gün stillerini komik videolarla paylaşan bir grup Fransız genç tasarımcıya ait. Tasarımcılar kadar podyumların son dönem efsane isimleri de yine bu programı kullananlar arasına yerleşti.
Hailey Baldwin Bieber, Bella Hadid, Cara Delevingne ve Kaia Gerber de geçtiğimiz hafta evde otururken videolarını yükleyenler arasına yerleşti. Siz de moda haftalarının ve etkinliklerinin iptal olduğu bu dönemde moda dünyasının ünlü isimlerinin hesaplarını takip ederek biraz olsun hasret giderebilirsiniz.
***
Haftanın konuğu
Gözde Bıçaklı'nın tercihleri
Hepimizin evimizde zaman geçirdiği şu günlerde Souq Samurai markasının kurucu ortağı ve tasarımcısı Gözde Bıçaklı ile stilini ve dolabındaki en sevdiği parçaları konuştuk.
* Şık parçalarla rahat parçaların bir arada kullanılmasını çok seviyorum. Bu nedenle dolabımdaki parçalar da ağırlıklı olarak bu düşünce çerçevesinde alınmış kıyafetlerden oluşuyor.
* Yeniden tasarlamak, sürdürülebilirlik, geri dönüştürme... Bu kavramlar hem kişisel alışverişlerimde hem de tasarımlarını yaptığım markanın DNA'sında bulunuyor.
* Moda bambaşka bir yola doğru ilerliyor. Daha az tüketmek moda dünyasının en önemli noktalarından biri olacak. Tüm koleksiyonumuzu birinci kalite üretim fazlası kumaşları değerlendirerek hazırlıyoruz.
* Dolabımda en çok beyaz gömlek, günlük tişörtler, jean pantolon, blazer ceket ve elbise vardır.
* Canlı ve güçlü renkleri bir arada giymeyi sevmiyorum. Natüralize etmeyi ya da bence daha zor olan iki yakın rengi giymeyi tercih ediyorum. Canlı renkte ise tek renk bir tulumu tercih ediyorum.
* Boyfriend kesim takım ceket ve pantolon bu yaz vazgeçmeyeceğim bir kombin olacak. Souq Samurai Masai keten ceket ve Mara keten pantolon dolabımın en ön sırasında yer alacak.
***
Moda kazanı
REED KRAKOFF ELİ DEĞİNCE
Çanta ve aksesuvar denildiğinde, dünyanın en etkili tasarımcılarından biri hiç şüphesiz Reed Krakoff'tur. Tasarımlarının zamansızlığı ve işlevselliği her zaman moda dünyasında bir başka yere sahip olmasını sağladı. Bir süredir mücevher markası Tiffany&Co.'nun kreatif direktörlüğünü üstlenen Krakoff, bu ay markanın T koleksiyonunu yeniden yorumlayıp mücevher sevenlerin beğenisine sunmaya hazırlanıyor.
SUPER MARIO ZAMANI
Yaklaşık 35 yıldır hayatımızda bulunan popüler video oyun kahramanı Nintendo'nun Super Mario'su artık dolaplarımıza da giriyor. Levis, Super Mario ile yaptığı iş birliğiyle, çok sevimli bir ilkbahar-yaz koleksiyonu hazırladı. Koleksiyonda Mario denilince akla gelen mantarlar, altın paralar ve oyunun diğer kahramanları Luigi, Prenses Peach, Yoshi ve Bowser'dan da izler bulunuyor.
YOSUN TEKNOLOJİSİ
Yıkamaktan, dezenfektan sürmekten hepimizin elleri perişan bir halde. Bu durum bir süre daha devam edecek gibi görünüyor. Her yıkamadan sonra iyice cildimizi nemlendirmek tek çözüm. Bir de bununla kalmayıp cilt lekelerini yok eden, eldeki yaşlanma izlerini yok eden nemlendiriciler de var. El yıkamaktan ve kremden asla vazgeçemediğimiz bir süreçte bir taşla birkaç kuş vurmaya ne dersiniz. La Mer akıllı su yosunları kullanarak özel bir el kremi hazırladı. Bu krem ellerinizin bu sürecin sonunda hiç olmadığı kadar iyi görünmesini garanti ediyor.