OCAK 2014 Temeli atıldığında büyük bölümü ormanlık alan olan bölgenin çevresinin, 39 aylık çalışmanın ardından oldukça değiştiği görülüyor. OCAK 2014 Hayvanların karşıdan karşıya geçmesini sağlayan bir ekolojik köprüye de sahip Kuzey Marmara Otoyolu büyük bölümü ormanlık alandan, bazı bölümlerde ise 845 metreye ulaşan viyadükler üzerinden, havuzlu villalar arasından geçiyor. NİSAN 2014 Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara otoyolu projesinin temeli, Sarıyer, Garipçe köyünde dönemin Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ile Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katıldığı törenle atılmıştı. NİSAN 2014 Temeli atıldıktan sonra büyük bir hızla ilerleyen inşaat şantiyesinde köprü kuleleri 2013 yılının kasım ayında 90'ar metre, şubat ayında ise 200 metreye ulaştı. TEMMUZ 2015 2014 yılının eylül ayında 300 metreye ulaşan kuleler 2015 yılı başında Avrupa yakasında 322 metre, Asya yakasında ise 318 metre olarak tamamlandı. EKİM 2015 2015 yılının haziran ayında kılavuz kablo çekilmesinin ardından ana kablo tamamlandı. EKİM 2015 2015 yılının eylül ayında ilk kez ışıklandırılan köprüde tabliyeler rekor bir sürede döşenirken, 9 metrelik son tabliye 6 Mart 2016 tarihinde yerine yerleştirilmişti. EKİM 2015 2014 yılında ilk asfaltlamanın yapıldığı 116 kilometrelik Kuzey Marmara otoyolunda ise çalışmalar geçtiğimiz ay tamamen bitmişti. EKİM 2015 Binlerce işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü 59 metrelik genişliği ile yarın kullanıma açıldığında dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. ARALIK 2015 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. ARALIK 2015 Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. ARALIK 2015 Köprü kulelerinin boyu açısında da köprü yeni bir rekora imza atıyor. Avrupa yakasında Garipçe'deki kulenin yüksekliği 322, Anadolu yakasında Poyrazköy kesimindeki kulenin yüksekliği ise 318 metre. ARALIK 2015 Bağlantı yolları çalışması MART 2016 Projede yaklaşık 230 bin metre küp beton, 50 bin ton inşaat demiri, 57 bin ton yapısal çelik ve 28 bin ton çelik kablo kullanıldı. Köprü ve otoyollara yaklaşık 8 milyon metreküp asfalt döküldü. MART 2016 Bağlantı yollarının o dönemki hali. MART 2016 Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında İstanbul Boğazı'na inşa edilen köprü, dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. MART 2016 Yatırım maliyeti 3 milyar dolar olan, 148 kilometre uzunluğundaki Odayeri-Paşaköy kesimi üzerindeki köprünün, gidiş ve geliş istikametlerinde 4'er karayolu şeridi ile ortada 2 demiryolu şeridi olmak üzere toplam 10 ulaşım şeridi olacak. NİSAN 2016 Köprü, raylı geçiş sisteminin aynı tabliyede olması nedeniyle de dünyada ilk olacak. NİSAN 2016 Genişliği 59 metre, kule yüksekliği 322 metre olan köprü, bu konuda da bir rekor kıracak. HAZİRAN 2016 Bin 408 metre açıklığa sahip ve toplam uzunluğu 2 bin 164 metre olan köprü, bu özelliğiyle de 'üzerinde raylı sistem bulunan dünyanın en uzun asma köprüsü' unvanını alacak. HAZİRAN 2016 Dünya liderleri Yavuz Sultan Selim Köprsü'nün açılışına geliyor Cumhurbaşkanlığı Basın Merkezi'nden yapılan açıklamaya göre, Başbakan Binali Yıldırım'ın da iştirak edeceği açılış töreninde, AĞUSTOS 2016 Bahreyn Kralı Hamed bin İsa Al Halife, Bosna Hersek Başkanlık Konseyi Başkanı Bakir İzetbegoviç, Makedonya Cumhurbaşkanı Gjorge Ivanov, AĞUSTOS 2016 KKTC Cumhurbaşkanı Mustafa Akıncı, Bulgaristan Başbakanı Boyko Borisov, Pakistan Pencap Eyaleti Başbakanı Şahbaz Şerif, Sırbistan Başbakan Yardımcısı Rasim Ljajic, AĞUSTOS 2016 Gürcistan Başbakan Birinci Yardımcısı Dimitri Kumsisihvili'nin yanı sıra çok sayıda ülkenin ulaştırma ve ekonomi bakanları da hazır bulunacak.