Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Yeni yıla hafif başlayın

Yeni yıla hafif başlayın

YEMYEŞİL BİR KAHVALTI

1 Ocak sabahında kahvaltı sofranızda bol mevsim yeşilliği olmalı. Maydanoz, roka, tere, kıvırcık ve marul, hem C vitamini alımınızı artırıp enerjinizin hızlı yükselmesini sağlar hem de ödem atımına yardımcı olur. Lor peyniriyle mevsim yeşilliklerini karıştırıp yanında bir yumurtayla tüketmek, düşük kalorili ve besleyici bir kahvaltı olacaktır.

Yeni yıla hafif başlayın

ÖĞLE YEMEĞİNDE ÇORBA

Akşam yemeğini fazla kaçıranlar, öğle yemeğinde kuru baklagiller ilave edilmiş bir sebze çorbasıyla telafi sağlayabilir. Ancak geç kalktıysanız, öğle yemeğini direkt atlayıp ikindi öğününe geçebilirsiniz. İkindide hem sıvı alımına yardımcı olan hem de ödem attıran bitki çayı içip, yanında ananas veya nar tüketebilirsiniz.

Yeni yıla hafif başlayın

AKŞAM YAĞA DİKKAT!

Akşamı az yağlı bir yemekle geçirmeniz iyi olacaktır. Izgara et yanına salata veya ızgara sebze ilk seçenek. Sebze yemeği ve yanına az yağlı yoğurt da günü hafif kapatmanızı sağlar.

Yeni yıla hafif başlayın

KENDİNİZE SU HEDEFİ BELİRLEYİN

Özellikle alkol alımı ve geç yatmaktan kaynaklanan yorgunluk hissini bol su içerek kısa sürede atlatabilirsiniz. Eğer sıvı alımınızı kısıtlayan bir durum yoksa kendinize bir hedef koyun. Örneğin, "Bugün 2,5 litre su içeceğim" deyin. Buna ek olarak, kafein içermeyen sıcak bitki çayları içebilir veya suyunuzun içine tarçın, karanfil vb. ekleyebilirsiniz.

Yeni yıla hafif başlayın

AÇIK HAVANIN KEYFİNİ ÇIKARIN

Açık havada yürüyüş yaparak hem tatilin hem de yılın ilk gününün keyfini çıkarın. Yürüyüş, metabolizmanızı hızlandıracağı gibi konsantrasyon üzerinde de etkili olduğundan yeni yıl kararları almanızı kolaylaştıracaktır.

Yeni yıla hafif başlayın

YILBAŞINDA FAZLA KAÇIRANLARA ÖZEL: DENGE ÇORBASI

Diyetisyen Canan Aksoy, gecesinde yemeği ve içeceği fazla kaçıranlar için, gün boyunca yağsız salatayla birlikte tüketilebilecek bir tarifi paylaştı.

MALZEMELER

Yeni yıla hafif başlayın

1 ADET TAVUK GÖĞÜSÜ ETİ

SON DAKİKA