Türkiye'nin en iyi haber sitesi
PELİN KAYA

Beyin okuyan elbise, güneş gözlüğü işlevli siperlik üretildı

Şu ara en hareketli, her gün yepyeni ve ilginç haberlerin yaşandığı sektör, moda dünyası olsa gerek. Bu hafta sizlere moda dünyasındaki önemli gelişmelerden kısa bir derleme yaptım. Haftaya da devamı gelecek...
Pandemiden kötü etkilenen iş alanlarını yanı sıra, pandemiyi avantaja dönüştüren sektör bu yıl moda sektörü oldu. Off-White, Balenciaga, Fendi gibi lüks markalar, uçuk fiyatlarla kendi tasarım maskelerini çıkarırken bunu bir sonraki adıma taşıyan marka Louis Vuitton oldu. Monogram baskılı, deri, yüz siperliği üreten Louis Vuitton, 600 pound civarında bir fiyatla yüz siperliğini satışa çıkaracağını belirtti. Türk lirası karşılığı 5 bin 800 TL. Marka, fiyata tepki gösterenlere bu süperliğin sadece Covid-19'dan korumadığını, aynı zamanda gözlerin üzerinde daha koyu yarı saydam bir renk tonu ile gözleri de zararlı güneş ışınlarından koruyup güneş gözlüğü işlevi de verdiğinin açıklamasını yaptı. Tabii bu alımı yapmak her ne kadar bana zerre kadar mantıklı gelmese de eminim sadece bir Instagram postu için alacak influencerlarımız olacaktır.

Günümüz teknolojisi her geçen gün şaşırtmaya devam ediyor. Pangolin Scales Project kapsamında Hollandalı tasarımcı Anouk Wipprecht'in tasarladığı, karşısındaki insanın beynini okuyabilen ilk elbiseyi tanıttı. Bu yeni proje, EEG ve beyin sinyallerini moda ve sanatla benzersiz ve yenilikçi yollarla birleştiriyor. Kıyafete yerleştirilen mekanizmalar animatronik elemanlar gibi çalışıyor, beyin dalgası sinyallerine göre hareket ediyor ve aydınlanıyor. Başka bir deyişle, elbise beyin verilerinin gerçek zamanlı veri görselleştiricisi haline geliyor. Bu yaratıcı ve inovatif proje her ne kadar enteresan ve yenilikçi olsa da elbiselerin üzerinde bile böyle bir teknolojiye gerek var mıydı orası tartışılır. Bu elbisenin insanlığa olan efektini ve insanların tepkisini hep birlikte izleyip göreceğiz.
İtalyan moda devi Fendi, tasarımcı Kim Jones'un Kadın Haute Couture ve hazır giyim koleksiyonlarının artistik direktörü olduğunu duyurması bir anda moda dünyasında deprem etkisi yarattı. Jones, Dior markasında erkek koleksiyonlarının başında sürdürdüğü görevini öyle başarıyla götürüyordu ki, bu değişim bir anda şaşkınlık yarattı. İşin güzel tarafı Dior ve Fendi'deki görevlerini bir arada götürecek olması. Bu kadar büyük bir baskının ve sorumluluğun altından kalkıp kalkamayacağını ancak zaman gösterecek. Bakalım Şubat ayında Milano'da gerçekleşmesi planlanan Fendi Sonbahar-Kış 21-22 koleksiyonu nasıl olacak, şu an tüm moda severlerin merak ettiği konu bu.

Sivri uçlu,
platform topuklu spor ayakkabıları
2019'da Beyonce'nin kendi markası Ivy Park ile Adidas'ın yaptığı işbirliğinden çıkan ürünler piyasaya bomba gibi düşmüştü. Bu seneyi de boş geçirmeyen Beyonce ve Adidas, bu sefer Ivy Park adlı markası ile değil, direkt olarak kendi adıyla Adidas ile işbirliğine girdi. Beyonce x Adidas modelin sivri ucu ve platformlu tasarımı gözlerimi rahatsız etmedi değil. Şahsen klasikleşmiş ikonik modellerin üzerinde bu denli oynanmasını doğru bulmuyorum. Ayakkabılar 1349 TL'den satışa çıkacak. Yakında birçok tanıdık isim üzerinde Instagram sayfalarımızda karşılaşacağımız bir model olacağına çok eminim.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA