otohaber_logo
MULTIMEDYA
Honda CR-V 1.5 Executive+
Test - Honda CR-V 1.5 Executive+
1 / 6

Test - Honda CR-V 1.5 Executive+

Test - Honda CR-V 1.5 Executive+

CR-V, beşinci nesliyle yollarda boy gösteriyor. Fiyat listesinde 1,5 lt turbo benzinli ve 2.0 litrelik içten yanmalı motora sahip bir hibrit seçeneğine sahip. Test aracımız 1.5 turbo benzinli olanı.

Honda'nın son yeniliği CR-V, markasının teknolojik gelişimlerini modern bir karoserde geniş kitlelere ulaştıran vitrin modellerinden biri niteliğinde. Otomobilin tasarımına baktığımızda, selefinde olduğu gibi keskin çizgiler kullanıldığını görüyoruz. Yeni panjur arkasında CR-V'de ilk kez kullanılan aktif ızgara sistemi bulunuyor. Bu sistem, daha iyi bir aerodinami ve daha düşük bir tüketim için tasarlanmış. Profilden bakıldığında da bir önceki neslin ana hatlarının korunduğunu görüyoruz. Ancak yeni nesilde daha geniş tekerlek yuvaları kullanılarak daha güçlü bir görünüm elde edilmiş. Dingil mesafesi 33 mm arttırılırken toplam uzunluk korunmuş. Zeminden yüksekliğinin de 35 mm arttırıldığı açıklanan CR-V'nin minimum yerden yüksekliği AWD (4x4) aktarmayla 201 mm olarak açıklanıyor. Arkasına baktığımızda dikey olan stopların yeni nesilde bagaj kapağına doğru uzanarak daha geniş bir hal aldığını görüyoruz. Bir diğer dikkat çeken tasarım yeniliği de plakalığın daha aşağıya konumlandırılmış olması.

2 / 6

Test - Honda CR-V 1.5 Executive+

Test - Honda CR-V 1.5 Executive+

İç mekanda selefine göre daha geniş ve ferah bir kokpitle karşılaşıyoruz. Malzeme ve işçilik kalitesi başarılı seviyede. Yumuşak plastik paneller kalite algısını arttırıyor. 7 inç boyutundaki dijital gösterge grubu direksiyon arkasından rahat takip ediliyor. 7 inçlik dokunmatik ekrana sahip multimedya sistemi ise biraz daha büyük olması ihtiyacını doğuruyor. Multimedya sisteminin akıllı telefonların işletim sistemleriyle uyumlu olması fonksiyonelliği arttırıyor.

Güvenlik donanımları arasında çarpışma uyarı ve hafifletme sistemi, şerit takip yardımcısı, trafik işareti tanıma gibi elektronik sistemlerin standart olması avantaj.

3 / 6

Test - Honda CR-V 1.5 Executive+

Test - Honda CR-V 1.5 Executive+

Otomobilin kabini aydınlık ve koltuklarda sunulan yaşam alanının ferah olduğunu söyleyebiliriz. Arka koltuk minderi selefine göre daha uzun tasarlanırken diz mesafesi de bir önceki nesille karşılaştırıldığında test ölçümlerine göre 20 mm daha fazlasını sunuyor. Benzer iyileştirmeler ön ve arka koltuk baş mesafesinde de göze çarpıyor. Arka kapıların artık 6 derece daha geniş açılması ve kapı eşiğinin yeniden tasarlanmasıyla iniş ve binişler daha rahat hale gelmiş.

Yeni neslin farklarından biri de, test aracında olmasa da CR-V'de ilk kez sunulan üçüncü koltuk sırası. 5 koltuklu olan CR-V'nin selefinde 589 litre olan bagaj hacmi yeni nesilde 561 litre olarak açıklanıyor. Yükleme alanında artış olmasa da ikinci koltuk sırası yatırıldığında ortaya çıkan 1830 mm'lik uzunluğa sahip yükleme alanı selefinden 250 mm fazla.

4 / 6

Test - Honda CR-V 1.5 Executive+

Test - Honda CR-V 1.5 Executive+

Kompakt SUV/Crossover sınıfında, sürüş dinamizmi, kalitesi ve güvenliği konularında rakipler oldukça ilerledi. CR-V'de yapılan geliştirmelerle rakipler karşısında geride kalmayan bir otomobil ortaya çıkmış. Sınıfının en dinamiği olmasa da yüksek karosere rağmen selefine göre viraj ve dönüşlerde daha çevik olduğunu söyleyebiliriz. Süspansiyon, bozuk zeminlerde de başarılı darbe emiş karakteriyle konforu koruyor. Karoser salınımları kontrol altında tutularak güvenli bir yolculuk sunuluyor. Kabin içerisinde trim sesleri yok denecek kadar az. Standart olarak sunulan AWD sistemi özellikle kaygan zeminlerde sürüş güvenliğini arttırıyor. Önceki nesilde dizel motorla test konuğu olan CR-V'nin yeni nesil benzinli motoru kullanılıyor olması da motor gürültüsü ve titreşimi konusunda daha avantajlı olmasını sağlıyor.

5 / 6

Test - Honda CR-V 1.5 Executive+

Test - Honda CR-V 1.5 Executive+

Motor kaputunun altındaki üniteyi Civic modelinden tanıyoruz. CR-V için elden geçirilen turbo benzinli motor 193 HP gücünde. Alt devirlerde sakin olan motor, 243 Nm'lik maksimum torkun üretilmeye başlandığı 2000 d/d civarında daha canlı bir yapıya bürünüyor. 5000 d/d'ye kadar ivmelenme devam ediyor. 193 HP'lik motor gücünün sportif otomobillerden alıştığımız değerlere yakın olması sportiflik beklentilerine yol açsa da CR-V'nin 1669 kg'lik boş ağırlığa sahip bir SUV olduğu unutulmamalı. Hızlanma performansına baktığımızda, fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasının 10 saniye olduğunu görüyoruz. Honda, CR-V ile iddiasını gerçekleştirerek, test verilerinde de 10 saniyelik hızlanma süresine imza atıyor. Esneklik verilerinde de tatminkar test sonuçları sağlayan CR-V'ye 1,5 lt'lik benzinli motorun selefindeki dizele göre daha çevik olduğunu ve daha fazla keyif verdiğini söyleyebiliriz. Motor keyfini baltalamadan çalışan CVT tipi şanzıman sarsıntısız yapısıyla sürüş konforunu destekliyor. Vites geçiş hissinden hoşlananlar için CVT'nin çalışma yapısı keyifsiz gelebilir.

6 / 6

Test - Honda CR-V 1.5 Executive+

Test - Honda CR-V 1.5 Executive+

Dizel motoru olmayan CR-V'nin turbo benzinli motorla, yakıt ekonomisi beklentisinde olanları ne kadar memnun edebileceği ise en çok merak edilen nokta. Fabrika verilerine göre 7,1 lt/100 km'lik ortalama tüketim sunan CR-V ile testimizde 7,9 lt/100 km'lik ortalama tüketim elde ettik. Selefindeki 160 HP dizel motor, 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve 4x4 aktarma ile ortaya çıkan test verisinin 6,9 lt/100 km olduğu hatırlandığında 7,9 lt/100 km'lik test verisinin de benzinli bir motor için ekonomik olduğunu görüyoruz.

Sonuç olarak CR-V'deki değişim olumlu yönde atılmış adımlardan oluşuyor. Daha geniş ve ergonomik yaşam alanı sunan CR-V'nin üçüncü koltuk sırası opsiyonu da avantajını arttırıyor. Yeni benzinli motoruyla makul bir hızlanma karşılığında ekonomik tüketim değerlerine ulaşmayı sağlayan CR-V'nin dizel eksikliğini hissettirmeyeceğini söyleyebiliriz.

Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.