Türkiye'nin en iyi haber sitesi

etme teknolojisini bir sonraki aşamaya taşıyan bir gelişme yaşandı. Ford, Bedrock ve işbirliği ile tasarlanan sürücüsüz park edebilen otonom vale teknolojisini geliştirdi. , bulma ve otoparktan çıkma konusunda öncü otonom vale hizmeti ile sürücüler park yeri arama ve park etme stresinden tamamen kurtuluyor. Ayrıca aracı nereye park ettiğini de hatırlamaya gerek duymuyor.
Sistem şöyle çalışıyor: Sensörler, aracı park manevrasını gerçekleştirmek üzere tanımlayarak yaya ve diğer nesnelerden kaçınmasını sağlıyor. Bosch'un akıllı altyapısı sayesinde yolda bir tehlike veya engel olduğunda araç hemen durabiliyor.
Otopark veya garaja vardıktan sonra, sürücü araçtan çıkarak bir akıllı telefon uygulamasıyla (mobil aplikasyon) aracın otomatik park manevrası gerçekleştirmesini sağlıyor.
Sürücüler ayrıca uygulamayı kullanarak aracın park yerinden çıkıp, geri gelmesini de talep edebiliyor. Bu sayede park etme deneyimi hızlanıyor ve aracın nereye park edildiğinin hatırlanmasına gerek kalmıyor.
Geliştirilen bu sistemler aynı zamanda şehir içi ulaşım ve trafik sorunlarına çözüm üretiyor. Otomatik park çözümleri, otoparkın içindeki alanların daha verimli kullanımına izin vererek garaj sahiplerinin de işlerini kolaylaştıracak gibi görünüyor.
Otomatik vale park hizmeti ile aynı miktarda park alanlarının araç kapasitesi yüzde 20'ye kadar artabiliyor. Ayrıca, araç basitçe park etmenin yanı sıra, şarj ve yıkama gibi gereklilikler için de kendi kendine garaj içindeki alanlara gidebiliyor.

Otomotiv markasından uzay aracı

firmaları sadece otomobil üretmiyor. Birçok konuda araştırma geliştirme çalışmaları yapıyor. da, mühendislik bilgisini farklı alanlarda kullanan firmalardan. Markanın son olarak Japon Araştırma Ajansı () ile birlikte geliştirdiği uzay aracına ismi verildi. Geliştirilen bu uzay araştırma aracı, Toyota'nın hidrojen yakıt hücresi teknolojisini kullanarak uzayda yol alacak. Araç ayın yüzeyinin zorlu ortamında sorunsuz bir keşif imkanı sağlamak üzere geliştiriliyor. Toyota ve JAXA ortak girişimiyle geliştirilen ve 2029 yılında aya gitmeye hazır hale getirilmesi planlanan uzay aracının 2020'li yılların ortasında tanıtılması bekleniyor. Bununla birlikte her teknolojik parçanın ve prototip ay aracının üretimi için çalışmalar da bu yıl içerisinde gerçekleştirilecek. Bu çalışmalar arasında simülasyonların kullanımı, sürüş sırasında ısı dağılımı performansı, prototip lastiklerin değerlendirilmesi, sanal gerçekliğin kullanımı ve LUNAR CRUISER'ın kabininde yer alacak ekipmanların düzeni için tam ölçekli modeller kullanılıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA